Gør det DU er bedst til: lad vær’ med at spilde din tid og dine penge. Fokusér i stedet for på vækst i din virksomhed

Overstående intro forklarer meget godt mit budskab. Større virksomheder har i lang tid benyttet sig af outsourcing, men nu er mindre og mellem-store virksomheder også hoppet med på vognen, hvilket vi godt kan mærke i VSI Group.

De klare fordele ved at benytte sig af outsourcing, er at man hurtigere kan komme i mål med de forskellige opgaver internt i virksomheden, for at den vækster. Samtidig kan man ofte få en bedre pris på det ønskede arbejde i udlandet, da leve og lønomkostninger er lavere end i Danmark, der er et af verdens dyreste lande.

Det hele handler om effektiviteten

Hvilke områder af virksomheden man skal outsource, og hvilket opgaver man skal lade ligge i huset? Her er svaret klart. Gør det, du er god til og hold fokus på denne del. Lad andre gør resten.

Det er naturligvis nemmer sagt end gjort, men vi har i VSI Group prøvet at arbejde ud fra denne tankegang som en outsourcing partner.

Måden vi har gjordt dette på, er ved at sætte os om på den anden side af bordet, og stille os de spørgsmål vi selv ville have svar på, inden et nyt samarbejde kunne komme på tale:

Hvor meget tid skal der bruges på at kommunikere en opgave videre, så den kan startes?
Dette har vi løst ved at lave et dansk kundecenter, der er oplært i alle produkterne og mulighederne som VSI tilbyder, så man lynhurtigt vil blive sat ind i de ting VSI skal bruge for at kunne løse opgaven bedst muligt, og herefter vil den blive sat i gang.

Kan der sikres for at kvaliteten og leveringstiden bliver overholdt?
Den danske projektledelse sidder hver dag og følger med i de projekter / opgaver, som er tildelt dem, og derved sørger for at den aftalte deadline bliver holdt. Skulle der ske et skrid i leveringstiden, finder projektlederen i samarbejde med de pågældene personer på opgaven en løsning, så kunden får tingene til aftalte tidspunkt. Inden opgaven gives videre til godkendelse ved kunden, har den været igennem et kvalitetsforløb ved vores ”tester” team, hvorefter projektlederen selv gennemgår, og godkendt projektet til leveringen ved slutkunden.

Hvor meget tid sparer jeg ved at outsource de forskellige opgaver?
Alt afhængelig af hvilken opgave der er tale om, vil der altid være sparet tid. En introduktion i opgaven til kundecentret, og herefter er bolden på VSI Group’s bord – det vil sige at man kan bruge fokus på virksomheden. VSI kommer tilbage med aftalte slut resultat, uden man skal sidde og bruge en masse tid på at finde fejl og mangler.

Hvor nemt er det at komme i kontakt med min partner?
Kommunikationen er en af de vigtigste elementer i at få en opgave til døren. Hos VSI har vi løst dette ved at have nogen forskellige kontaktmuligheder. Telefonerne til de forskellige afdelinger er åben alle hverdage indenfor de danske normale åbningstider, ligeledes er chatten åben, så man slipper for at ringe til det danske hovednummer. Computerne tændes og mailen bliver besvaret fra klokken 04.00 om natten i Danmark frem til klokken 15.30, hvilket også er derfor vi kan sikre en 24 timers svar-garanti på mails sendt til VSI Group.

Hvordan håndterer samarbejdspartneren fejl eller overskridelser af deadline under forløbet?
Vi er alle mennesker, og fejl kan opstå, det er vi i VSI Group også klar over, men det handler lige så meget om, hvordan man i samarbejde takler en fejl. Vores firma poltiik er og har altid været at kigge på os selv først, hvilket betyder at skulle der være sket en fejl estimering af VSI inden opstart, og et projekt f.eks. tager 30 timer længere at løse, så vil dette ikke være noget vi ligger på kunden, men i stedet følge opgaven til døren, og notere timerne ned, så vi kan blive kloger i fremtiden.

Hvordan sikre jeg virksomheden fra at skulle have en masse forskellige samarbejdspartner til de opgaver der skal outsources?
VSI vil være en ”full service” partner i Østen, dette opnår vi ved at følge vores motto fra starten, ”No slogan, Innovation only”.

Dette betyder også at vi i dag kan tilbyde vores service indenfor hele det online spektrum – og vi bliver ved med at holde fokus på at være ”first mover”, så vi altid kan tilbyde vores kunder at være med på de nyeste trend i den online verden.