Sæt kundeservice på autopilot med Facebook chat bot.
Kom i dialog med alle besøgende på din hjemmeside eller webshop.
Automatisk kundeservice.
Facebook messenger gør det for dig.
Med en chat bot integreret med dit Facebook messenger, kan du sætte kundeservice på autopilot og komme i dialog med alle dine brugere.
Brug Facebook messenger som live chat
Flere og flere hjemmesider og webshops begynder at benytte sig af Facebook messenger som live chat. Desværre kræver en live chat ret meget arbejde før den er effektiv, da brugere på din hjemmeside eller webshop forventer et hurtigt svar, når de først skriver og det er ikke altid man kan imødekomme det, i en travl hverdag.
Der er dog en rigtig smart mulighed og et godt alternativ til de mange andre live chat systemer der findes derude, da Facebook jo er en platform man er vandt til at bruge og samtidig en platform de fleste er online på døgnet rundt.
Det er forholdsvis simpelt at sætte en helt standard live chat op, med Facebook messenger.
Men, i dette indlæg kommer vi omkring mulighederne for at automatisere dette og bruge “maskinlæring” eller kunstigintelligens til at bemande sin live chat 24 timer i døgnet.
Hvad er en “Chat bot” så?
Ordet bot er en forkortelse af ordet robot. I dette tilfælde er det dog en virtuel robot og ikke en fysisk robot.
For 2 år siden åbnede Facebook for mulighederne for at kode en chat bot op i mod Facebook messenger. Til at starte med, var det dog rigtig kompliceret og tung kode der skulle laves før det blev brugbart. Men som tiden går og udviklingen sørger for at alt teknologi bliver smartere og smartere, har man nu nået en platform indenfor chat bots til Facebook messenger, der gør at vi nu kan sætte en professionel chat bot op inden for en tidsramme der er til at betale sig fra.
Derfor, kan vi nu ved hjælp af en teknologi der svarer til kunstigintelligens, kode en chat bot til din forretning, der ikke kun kan svare på dine kunders spørgsmål, men samtidig også en bot der lære og bliver klogere jo mere den bliver brugt.
Det betyder, at du kan have en live chat på din hjemmeside eller webshop, hvor du altid er online, altid svarer prompte og samtidig endda, give kompetente og brugbare svar til dine kunder.
Kom i dialog med alle brugere og generer flere leads
Når man først har sat sin chat bot op, vil du mærke at du begynder at få mange flere henvendelser. Det skyldtes at du altid er online, uden rent faktisk at være det, men din chat bot starter simpelthen en dialog med alle dem der besøger din hjemmeside eller webshop.
Den sørger for at stille relevante spørgsmål og lede dem hen til det de leder efter, så deres brugeroplevelse på din hjemmeside bliver bedre og samtidig også hurtigere.
Det vil resultere i at mange flere kontakter dig, da de for samme fornemmelse som at have personlig kontakt når de besøger din hjemmeside eller webshop. Samtidig føler de også, at din virksomhed yder en rigtig god service ved at svare så hurtigt og hjælpe dem med det samme. Det skaber tillid og igen hjælper til at flere helt naturligt vil kontakte dig.
Integrer din chat bot med din webshop
Hvis du har en webshop, kan du tage din chat bot til helt nye højder og faktisk skabe en dedikeret sælger til din forretning.
Via en integration mellem Facebook messenger, chat bot og din webshop, kan botten begynde at anbefale produkter m.m., mens din brugere chatter med den. Man kan ydermere integrere betaling direkte ind i Facebook messenger, således at dine kunder kan handle via Facebook messenger og denne chat bot kan tilmed aktiveres inde på din Facebook side, således at brugere der besøger din Facebook side, pludselig kan finde det produkt de leder efter, blot ved at chatte med din bot og gennemføre købet direkte i Facebook messenger, når botten har fundet den vare til kunden, som de leder efter