Forside

Om VSI

Viden

Cases

Teamet

Job

Kontakt 

VSI Group Denmark ApS
Bramhale vej 45
6100 Haderslev
Denmark

CVR: 35470387

VSI Group Asia Co., Ltd.
97 Chotana Rd Soi 22
T. Patan, A. Muang
50300 Chiang Mai
Thailand

BOI no. : 1821(7)/2555
Tax/VAT no : 0505555003302

Google Ads #101

Google Ads #101

Få mere ud af Google Ads annoncering

En god PPC kampagne er vigtig for den overordnede konverteringrate og derved din virksomhedens omsætning. Som annoncør betaler du per klik, din annoncer får, så en dårlig administreret PPC kampagne kan koste mere end det, du indtjener.  

Der er ingen genveje til en god og effektiv PPC kampagne, men der er måder du kan optimerer slutresultatet af din kampagne. Vi har samlet nogle af de vigtigste elementer, der oftest bliver overset, når der opsættes en PPC kampagne.

Nogle af elementerne, kan være mere avancerede end andre. Men implementerer du dem korrekt i din PPC kampagne, vil du kunne se en markant forbedring af din kampagne.

Optimere din landingsside

Negligerer du din landingsside?
Dette er ofte et oversete aspekt i betalt annoncering. Mange glemmer, hvor vigtigt en brugervenlig landingsside er, da fokus er på tilpasning af bud og annoncetesterne.

Hovedformålet med PCC marketing, er konverteringer. En god og effektiv kampagne rammer de mest kvalificerede leads til din landingsside. Landingssidens formål, er at få konverteret leadsene til købende kunder.

Er du konsistent med vedligeholdelsen af dine PPC kampagner, påvirker det både din CTR og konverteringsrate positivt. Du reducerer samtidig din CPC pris. Slutresultat er øget indtjeningen, til en billigere pris.

Brugen af negative søgeord

Et af de vigtigste værktøjer til rådighed i Google Ads, er tilføjelsen af negative søgeord til din PPC kampagne. Optimeringsværktøjet hjælper dig med at identificerer søgeord der ikke egner sig til dit produkt eller service.  

Ved at tilføje negative søgeord til dit annoncesæt fortæller du Google, hvad dit produkt eller service ikke er. På denne måde kan du forhindre, at dine annoncer vises ved søgninger, der ikke stemmer overens med de personer, som du ønsker at ramme. 

Lad os sige, at vi sælger nye Samsung telefoner. Vores ønskede målgruppe, er mennesker der søger en ny telefon, og ikke en brugt. For at sikre os, at vi kun rammer den valgte målgruppe, så kan vi ekskludere søgeord såsom “brugt” og “second hand“.

Det er mindst ligeså vigtigt, at du fortæller Google, hvad dit produkt eller service ikke er, lige så vel som at fortælle dem, hvad det er. Du tilføjer negative søgeord på kampagne level.
Derudover kan du vælge at finpudse dine annoncer ved at tilføje unikke negative søgeord til bestemte annoncegrupper.

Brug de rette matchtyper for søgeord

PPC annoncering er en markedsføringskanal, der er afhængig af brugernes søge-intentioner. Det betyder: At når der foretages en søgning på Google vises kun de annoncerne der er blevet betragtet som relevante for brugerne. De søgeord, som du bruger og de søgeordstyper, du anvender i din PPC kampagne, er derfor vigtige at kende.

Der findes overordnet fire søgeordstyper. Altså fire forskellige måder, du kan fortælle Google, hvordan søgemaskinerne skal håndtere de søgeord, som du byder på.

Brede matches (Udgår 01. juli 2021)

Denne matchtype bliver brugt, som en standard til dine søgeord, hvis ikke nogle af de andre matchtyper er angivet. Du kan med fordel benytte dig af Smart Bidding til denne matchtype.

Smart Bidding fungerer således, at du afgiver et bud (pris du er villig til at betale for, at folk klikker på din annonce) for hver enkelt auktion (Google søgning) på et af dine valgte søgeord.

Vi anbefaler, at du ikke bruger søgeord, der minder for meget om hinanden. Det kan for eksempel være røde sko eller sko røde, da du så kan ende ud i at konkurrer med dig selv.

Sætningsmatch

Denne matchtype, er mere målrettet end den brede matchtype, og mere fleksibel end matchtypen, eksakte matches. Med sætningsmatch rammer du flere i den valgte målgruppe, men stadig få vist din annonce hos de potentielle kunder, som søger efter dit produkt eller service.

Med sætningsmatch bliver din annonce vist, når dit søgeord er inkluderet i søgningen. F.eks. vi har budt på søgeordet “røde sko”, hvis en potentiel kunde laver søgningen “røde sko til børn”, vil annoncen komme frem.  

Eksakt match

Denne matchtype, giver dig bedst mulighed for at kontrollere, hvem dine annoncer bliver vist til. Det eksakte matchs annoncer bliver kun vist ved søgninger, der har den samme betydning eller har den samme hensigt som søgeordet. Dvs. hvis en potentiel kunde søger “røde sko”, vil din annonce blive vist, men ikke hvis kunden søger “røde sko børn”.

Hvert matchtype er en balance mellem henholdsvis indtryk, relevans og omkostning. Hvis du vil øge dit indtryk, så vil det være oplagt at bruge brede matches. Denne matchtype er den mindst omkostningsfuldt i forhold til CPC. Der er en risiko ved at bruge denne type, du kan risikere at blive matchet med irrelevante søgninger, og give din hjemmeside død trafik.

Går du efter at have det laveste antal indtryk, men med bedst mulig CTR? Så er den eksakte matchtype oplagt. Denne type vil have en højere relevans og CTR, men vil dog typisk være mere omkostningsfuldt.

Udfyld alle informationsfelter

I 2016 lancerede Google deres Expaned Text Ads (ETA’s). Denne lancering har haft en stor indflydelse for Google Ads. ETA’s giver PPC managere mulighed for, at give en mere specifik og omfattende beskrivelse af et produkt eller service. Vil du gerne have, at dine annoncer performer bedre, anbefaler vi, at du sørger for at udfylde alle informations felterne, hvis muligt.

Sådan kan du udfylde informations felterne.

URL: Sørg for at denne URL leder hen til den mest relevante landingsside

Titel 1: Her kan du inkludere dit keyword, virksomhedsnavn eller din primære value proposition.

Titel 2: Her kan du inkludere de sekundære value propositions, eller du kan udnytte dette felt som en introduktionen til beskrivelsen.

Titel 3: Dette felt bliver ofte ikke vist, men den er stadig værd at udfylde. Du kan passende udfylde dette felt med for eksempel en god CTA.    

Sti 1: Her skal der ikke indsættes den “rigtige” URL, men det er i stedet

Sti 2: Prøv så vidt som muligt, at udfylde dette felt med ekstra, specifikke informationer, der kan gøre søgningen for brugeren lettere.

Bekrivelse 1 og 2: Her er det vigtigt, at du fokuserer på at udfylde dette felt med en relevant beskrivelse af dit produkt eller service. 

Brug relevante ad extension

De brugere har oftest kun fokus på annoncens titler, stier og beskrivelser af produktet eller en service. De extensions, som Google tilbyder, er essentielle for at skabe den bedste brugeroplevelse, samt give din annonce et godt performance boost.

Side links: Denne extension generere flere links, som kan være nyttige for dine brugere, som leder direkte ind på din unikke landingsside.

Callout: Med denne extension, kan du skabe tillid til dine brugere ved, at inkluderer fraser som professionel service eller prisgaranti.

Struktureret uddrag: Denne extension giver dig mulighed for at afgive flere informationer om dit produkt eller service. Dette felt indeholder nogle specifikke kategorier. Det er derfor vigtigt at sørge for, at vælge de mest relevante kategorier, når du bygger videre på dine ad extensions.

Call: Med denne extension kan du inkludere din virksomheds telefonnummer.

Justér dine bud ud fra geotargeting

Uanset, hvilken branche du befinder dig i, så er det altid en fordel at se, hvor dine brugere kommer fra. Ved at finde ud af, hvor dine brugere befinder sig geografisk, kan du målrette din markedsføring bedre.  

Du kan spare en masse penge ved, at forhindre at dine annoncer bliver vist i områder, hvor annoncen ikke er relevant for dine brugere.

Google Ads er en investering

En god og vedligeholdt PPC kampagne hjælper dig med at øge din indtjening. Google fakturerer dig for hvert klik, du får via din annonce, derfor er det en god ide at optimere hvert trin for at kunne forbedre den overordnede oplevelse, og derved generere flere konverteringer.

Implementere vores anbefalinger til din egen PPC kampagne og oplev, hvordan dine annoncer giver dig mere trafik og flere konverteringer