Derfor skal du oprette en fanside på facebook

Du kender Facebook og ved at der er rigtigt mange brugere. En fanside på Facebook giver dig mulighed for at samle en database af mennesker, der rent faktisk har en interesse for dit produkt, som du kan markedsføre dig imod. Forestil dig et nyhedsbrev, her har du også en liste med interesserede, der har tilmeldt sig, og du kan sende tilbud med mere til.

Men en facebook side giver dig mange flere muligheder. Det er nemt og hurtigt at sende et tilbud ud til dine følgere, de ser det med det samme på deres facebook væg, samt dit opslag kan både være et billede, link til et produkt, en video eller andet.

Til sidst men ikke mindst, så har dine følgere sagt ja til at modtage pushmeddelelser fra facebook, dvs. at smider du et nyt tilbud ud, så får de det direkte på deres mobiltelefon.

Med andre ord, så er Facebook en rigtig god markedsførings kanal. Her får du et kort overblik over mulighederne med dette marketingsværktøj.

Facebook boost (Direct marketing)

Laver du et oplsag på din fanside med eksempelvis et godt tilbud, har du muligheden for at ”booste” dit oplsag. At ”booste” et oplsag vil sige at du laver dit oplsag om til en reklame, der eksponeres for andre brugere på facebook. Det vil sige du kan ramme en masse brugere på Facebook, som ikke engang har ”liked” din side og på den måde høste endnu flere kunder. Fordelen ved at lave annoncering på Facebook er, at du kan målrette dine annoncer ud fra mange forskellige parametre, fx interesser, alder og køn, og så er Facebook annoncering en billig annonceringsmetode i forhold til mange andre marketingkanaler.

Facebook boost VS. Google adwords

Facebook boost er på sin vis mere målrettet end Google Adwords. Selv om det er muligt at målrette i Google Adwords i form af fx lokalitet og andre parametre, så er det primært søgeord, man baserer sine annoncer og dermed målretning på. Vi får derfor ikke meget information om målgruppen med Google Adwords, udover at vi ved, dem der klikker er interesseret i vores produkt eller service.

Det er altså to forskellige værktøjer, som hver især er gode til at skaffe trafik til din hjemmeside. En af de gode ting ved Facebook er, at du kan indsamle en masse data, som du ikke kan få hos Google, som du faktisk kan segmentere dine boosts efter for at gøre din marketingindsats så effektiv som muligt.

Du har sikkert udfyldt en masse interesser på din egen profil på Facebook som eksempelvis ”Beatles” eller ”Cykelsport” osv. Disse informationer er i Facebooks varetægt og giver dig muligheden for at målrette dine boosts (facebook annoncer) mod dine kunders interesser og meget mere.

Du kan derfor med Facebook boosts målrette dine annoncer direkte mod din målgruppe og konverteringen af de klik du får fra Facebook vil derfor være meget højere end dem du eksempelvis får via google Adwords. Til gengæld søger mange efter produkter og informationer i Google, og derfor er det en god idé at bruge Google Adwords også, så du tilmed fanger denne kundegruppe, når de er på Google for at foretage et køb.

Har du brug for hjælp til Facebook marketing eller andet marketing, skal du være velkommen til at læse mere om VSI’s Marketing Mægler, der giver dig en komplet marketingpakke hos et og samme bureau!