Lær hvordan du bruger Pricerunner og øger din omsætning.
Hvis du bruger Pricerunner rigtigt til at positionere dig selv på markedet, kan du få meget mere ud af det, end du regner med.
Brug Pricerunner korrekt
Hvis du bruger Pricerunner rigtigt til at positionere dig selv på markedet, kan du få meget mere ud af det, end du regner med.
Pricerunner – Hvad er det?
Pricerunner er en platform der sammenligner priser på tværs af webshops på internettet, som har mere end 10 millioner besøg pr. måned. Det betyder, at Pricerunner sælger ikke sine egne produkter, men sælger dine og dine konkurrenters produkter, ved altid at vise forbrugerne den laveste pris.
Det fungere således, at når man søger på en vare, eksempelvis et bestemt TV, så kommer der en lang række varer op, som er det samme TV fra forskellige virksomheder. Her kan du så sammenligne priser, og på den måde sikre dig at du altid køber dine produkter til den bedste pris på markedet.
Pricerunner er et forholdsvis gammelt koncept, men som internethandel vokser, bliver platformen mere og mere populær blandt forbrugere i Danmark. Derfor er det nu et koncept eller medie om man vil, som faktisk kan øge din konvertering helt op til 10%, såfremt du har konkurrence dygtige priser.
Ikke en fordel at have alle produkter på Pricerunner
Da Pricerunner netop er en sammenligningsplatform er det ikke en fordel at have alle produkter på. Hvis der eksempelvis er nogle af dine produkter hvor du ved at du ikke er den mest konkurrencedygtige på priserne, så er der ingen grund til at bruge energi på at have dem med, da de med stor sandsynlighed aldrig vil blive vist.
Hold derfor fokus på de varer, hvor du ved at du er yderst konkurrencedygtig og se hurtigt en effekt af dine eksponeringer på Pricerunner.
Sådan kommer du på Pricerunner
Som sagt har Pricerunner 10 millioner besøg pr. måned, hvilket betyder at der er et kæmpe potentiale i at oprette sig her, for at opnå en bedre omsætning. Hvis du ikke gør det nu, så gør dine konkurrenter nok.
Du kan oprette dig gratis på pricerunner.dk, hvorefter kan du nemt komme igang med at eksponere dine varer for millioner af brugere hver måned.
Efter du har oprettet dig, skal du have lavet et “produkt feed” fra din webshop. Produkt feeded skal indeholde nogle obligatoriske felter/info om dine vare som er:
- Produktnavn
- Kategori
- Billed URL
- Beskrivelse
- Pris eksl. moms
- EAN nummer
Ovenstående er blot eksempler på den data der skal være tilgængelig i dit produktfeed, men netop “EAN” er et vigtigt felt, da dette felt netop er det unikke nummer, der benyttes til at sammenligne varer.
Pricerunner går nemlig ind og sikre at varende der sammenlignes er identiske på baggrund af varendes EAN nummer.
Feeded bør du få udarbejdet af din webudvikler, da denne del godt kan være lidt kompleks og alt efter hvilket CMS du benytter til din webshop, kan det enten være super nemt med et modul eller noget der skal kodes fra bunden. Til Prestashop og WordPress er der eksempelvis nogle forholdsvis nemme moduler der kan bruges.
Når du har uploaded dit feed, så begynder dine produkter stille og roligt at være synlige på Pricerunner indenfor 24 timer.
Dit feed bør udvikles til at det bliver opdateret en gang i døgnet, således du altid har de nyeste priser i dit feed. Pricerunner opdaterer nemlig dine produkter en gang i døgnet.
Sådan sikre du at du altid er konkurrencedygtig
Du har efterhånden godt forstået konceptet med Pricerunner, og at det er en sammenligningsplatform. Derfor giver det også rigtig god mening, at du får flest ordre ved at have de bedste priser.
Derfor bør man hele tiden justere sine priser således at man har de laveste priser, men desværre kan det være et kæmpe og tidskrævende arbejde at vedligeholde, specielt hvis man har flere tusinde produkter på sin webshop.
MEN, det er der råd for.
VSI Group samarbejder med Priceshape, som er en virksomhed der har specialiseret sig i at lave noget software der automatisk kan overvåge både dine konkurrenter men også Pricerunner og selv justere dine priser.
Med Priceshape kan du sætte en maks “rabat” på dine vare og tilmed udvælge nogle specifikke produkter som evt. må nedsættes med mere end standarden. Herefter kan man sætte det op, således at Priceshape levere produkt feeded til Pricerunner i stedet for din webshop. Når den opsætning er lavet, kan man aktivere automatisk prisstyring, hvilket sikre at dine produkter altid er de billigste i forholdt til dine konkurrenter.
På den måde sikre du dig, at din butik bliver den mest eftertragtede at købe hos, og du får lige pludselig “super kræfter” ud af Pricerunner, hvilket kan booste din forretning.
“Book en Priceshape gennemgang,
eller bestil et opsætningstilbud”
“Få en gennemgang,
eller et godt tilbud“