Forside

Om VSI

Blog

Cases

Teamet

Job

Kontakt 

VSI Group Denmark ApS
Østerløgumvej 49
6230, Rødekro
Denmark

CVR: 35470387

VSI Group Asia Co., Ltd.
9/9 Soi3 Srimongkol rd,.
T. Patan, A. Muang
50300 Chiang Mai
Thailand

BOI no. : 1821(7)/2555
Tax/VAT no : 0505555003302

5 tricks til Voice Engine Optimization

Er din hjemmeside sat op til Voice Engine Optimization? 

Du kender sikkert til SEO og vigtigheden af, at blive fundet på Google på relevante søgeord. Men hvad gør du når folk begynder at benytte stemmesøgninger?
Sæt din hjemmeside op til VEO – så er du godt forberedt på fremtiden!

VEO – hva for noget??!

Voice search er en ny teknologi som stormer fremad på markeder som USA og Kina. Voice search gør det muligt at afgive en søgning på internettet verbalt.

Det foregår på den måde, at du taler ind i din smartphone, smart device eller mikrofonen på computeren og du vil derefter se søgeresultater på eksempelvis Google. Ligesom når du ber Siri på din Iphone til at ringe til “mor”. 

Siri var starten på VEO – da “hun” var en af de første teknologier der gjorde det muligt at lave voice search.

 

Hånd med siri
Sound recording

Et marked i vækst! 

Salget af smart devices er eksploderet de sidste par år. Især drevet frem af smart speakers som Amazon Alexa og Google Home. I 2018 voksede markedet for voice search enheder med 187%. Tilmeld forventes det, at flere og flere vil benytte voice search, når de søger efter et specifikt produkt online. Lige nu er f.eks. 20% af alt online fødevarehandel stemmebaseret i USA.     

Derfor er det et spørgsmål om tid før stemmebaseret søgninger for alvor gør sit indtog i Danmark og det er derfor vigtigt som webshop – eller website ejer a være klar til at håndtere denne nye teknologi.

Hvordan kan jeg tilpasse min hjemmeside til Veo? 

Når der igangsættes en SEO vil man typisk udarbejde en søgeordsanalyse for at vurdere hvad folk søger på indenfor et givent emne. Ved VEO og en stemmesøgning adskiller søgningerne sig fra det skrevne sprog. Søgningerne vil typisk være i talesprog – som om du taler til et andet menneske.
Du vil eksempelvis spørge: “Hvor finder jeg de billigste nike sko i Århus”?
Hvor du ved en normal Google Søgning nok bare ville skrive “Billig nike sko Århus”. 

Du skal derfor gøre dine søgeord længere, hvis du skal tilpasse din hjemmeside til voice search. Der er langt flere fyldord i talesprog og det er derfor vigtigt at du tænker dette ind, når du skal skrive indhold til din hjemmeside.       

Før i tiden, har fokus været på at “please” søgemaskinernes algoritmer.
I takt med, at disse bliver mere udviklet og nu forstår talesprog, vil Google lede efter hjemmesider, hvor det er tydeligt at teksten er skrevet til mennesker og ikke til søgemaskiner. 

Dette sætter også nye standarder i forhold til SEO, hvor det bliver mere og mere væsentligt at skrive indhold, der giver værdi for kunden og ikke bare pleaser søgemaskinerne.

Mange fordele ved voice search

Så hvorfor er voice search smart? Enheder med voice search bliver også kaldt “din personlige assistent”, hvilket ikke er helt ved siden af. Voice Search gør det nemlig muligt at multitaske på et helt nyt niveau. 

Forestil dig, at du kan afgive bestillinger online, uden at have din smartphone eller Computer ved hånden. Du kan eksempelvis handle ind imens du kører på arbejde, eller blive opdateret på stilling mellem AGF og Brøndby imens du laver mad. Du er pludseligt ikke afhængig af, at have din mobil tæt på dig hele tiden. 

Tilmed giver en “personlig assistent” følelsen af, at du interagerer med et menneske. Hvilket for mange er meget mere tilfredsstillende end at interagere med sin computer eller smartphone

Hands and phone

5 gode råd til VEO

Grundet denne hastige stigning af voice search, har vi hos VSI-Group udarbejdet 5 stærke hands on råd, som du kan implementerer nu, for at tilpasse din hjemmeside til voice search. 

  1. Hvad vil forbrugere spørge om, i forbindelse med din hjemmeside?
    Da det ikke på samme måde er muligt at lave en søgeordsanalyse, kan det være en god idé at gøre sig nogle tanker om, hvordan forbrugere interagere med din hjemmeside og de produkter du eksempelvis sælger.

     

  2. Optimer jeres indhold så det er skrevet i naturligt talesprog 
    Du skal målrette dine tekster på din hjemmeside mod mennesker og ikke søgemaskiner!

     

  3. En hurtig hjemmeside er alpha omega!
    Dem der benytter voice search forventer hurtig eksekvering – derfor skal din hjemmeside være hurtig.

     

  4. Optimer din hjemmeside, så den bliver mobilvenlig
    Størstedelen af voice search, bliver foretaget via smartphones. Derfor skal din hjemmeside eller webshop være brugervenlig og hurtig på mobil.

     

  5. Opret dig på Google My Business
    Lige nu benytter mange danskere stemmebaseret søgning til at finde lokationer, som restauranter, frisører og læger. Hvis du derfor vil være klar til fremtiden skal du sørge for at din virksomhed kommer på Google My Business.

Digital marketing udvikler sig hele tiden. Derfor er alt arbejde midlertidigt – det vi gjorde for 3 år siden gør vi ikke i dag. Hos VSI-Group har vi altid fingeren på pulsen og følger med de trends, der sker i markedet.  

Held og lykke med din Voice Seach Optimization! 🖥

Digitale løsninger
skræddersyet til dine behov

Webshop og E-handel

Få en webshop bygget til dine ambitioner. Nå ud til dine kunder med en løsning gearet til at skabe gode købsoplevelser. Vi udvikler webshops i de mest anerkendte systemer som PrestaShop og WooCommerce.

Hjemmeside

Fremstå professionel og kompetent, når potentielle kunder besøger dig digitalt. Få en moderne hjemmeside, der slår en streg under din troværdighed. Naturligvis i en brugervenlig og SEO-parat løsning.

SEO

Kom til tops på Google og oplev hvordan veludført SEO kan vækste din virksomhed. Vi arbejder ud fra princippet om kvalificeret trafik, der fører købsklare kunder til DIT webunivers. Bliv synlig nu.

Google Ads

Få hurtig kontakt til potentielle kunder. Mærk effekten fra Google Ads enorme rækkevidde på Google, YouTube, i apps eller ved re-marketing reklame hos Googles mange samarbejdspartnere.

Facebook Ads

Søger du en omkostningseffektiv annonceringsmetode med smæk for reklameskillingerne? Facebook er stadig en billigere annonceplatform, hvor du rammer højrelevante målgrupper med flotte annoncer.

SoMe

Udnyt det kæmpe potentiale, der gemmer sig på sociale medier. Med Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest etc. kan du blive set, delt, hørt og få solgt dit brand. Mærk effekten fra de populære netværk.