Forside

Om VSI

Blog

Cases

Teamet

Job

Kontakt 

VSI Group Denmark ApS
Østerløgumvej 49
6230, Rødekro
Denmark

CVR: 35470387

VSI Group Asia Co., Ltd.
9/9 Soi3 Srimongkol rd,.
T. Patan, A. Muang
50300 Chiang Mai
Thailand

BOI no. : 1821(7)/2555
Tax/VAT no : 0505555003302

Mail-tricket der gør din webshops år 2017 endnu bedre!

Vidste du, de mest læste mails er de såkaldte transaktionelle mails? Dem der bekræfter ordrer, leverengsdato m.m. Det ved du nu, og det kan du udnytte til din fordel!

En kunde har netop bestilt en ny kjole i din webshop. Hun modtager en ordrebekræftelse, tjekker alt er i orden og konkluderer, at hendes vare er sikkert på vej. Dette er det typiske scenarie, når en kunde har afsluttet købet i din webshop.

Der er bare en fejl. Du glemmer at skabe et mere værdifuldt forhold mellem dig og kunden, fordi du ikke udnytter denne – vigtige – type mail.

Lad os tage det helt fra starten.

Formålet med dine transktionelle mails

Når din kunde modtager sin transaktionelle mail, forventer han eller hun, at der er en række oplysninger i kraft af fakturaen / ordrebekræftelsen, som pris, dato, leveringsadresse, kontaktinformationer på virksomheden etc.

På min seneste ordrebekræftelse følger lige præcis førnævnte informationer, ligesom der står tak for købet, der er et track and trace nummer og et billede af varen.

Altså: Kolde og kontante informationer.

Det var ikke helt godt, vel?

Nej. Svaret er nej.

Hvad blev der eksempelvis af ”Kære kunde, tak fordi du handlede hos www.dinwebshop.dk”? Og hvad med oplysninger omkring procedurer, hvis kjolen fra eksemplet er for lille? Hvorfor ikke indsætte oplysninger om bytteregler eller et nummer til din kundeservice?

Små detaljer som disse er oplysninger, der kan være relevante og spare din kunde for en masse besvær – og det er god kundeservice!

Sådan skaber du mere værdi

Okay, måske du allerede har en fornuftig opfølgning på dine kunders køb, hvor ordrebekræftelser og lignende indeholder tak, bytteregler m.m. Hvis ikke så husk dem, men glem heller ikke dine øvrige muligheder!

Som nævnt er denne type mail den mest læste, så hvorfor ikke vise dine kunder:

Andre relevante produkter

Hvis din kunde har købt en flot ny kjole, kunne hun måske også være interesseret i et par matchende smarte sko, en halskæde eller en taske? I hvert fald er det oplagt at indsætte relaterede produkter til det produkt, din kunde netop har bestilt. Det ville undre mig meget, om der ikke kom en god mængde mersalg ud af denne strategi.

Rabatkode til næste køb

Beløn din kunde med en rabatkode. Rabatkoden er et fremragende incitament til at få kunden tilbage til din webshop for at shoppe flere produkter. Samtidig viser det en påskønnelse af kundens køb.

Brug den derfor evt. sammen med din tak til kunden. En besked som ”Tak fordi du handlede hos www.dinwebshop.dk. Vi vil gerne sige tak med en rabatkode på 20 %, som du kan bruge næste gang du besøger os”, er en positiv anerkendelse af din kunde – som naturligvis gerne skal ende i endnu et salg.

Link til sociale sider og andre aktiviteter

Hvis du har stor glæde af dine sociale profiler som Facebook eller Instagram, skal du selvfølgelig også gøre opmærksom på disse. Måske du en dag laver et fedt opslag, som den tidligere kunde – nu fan og følger – falder pladask for.

Det kunne også være, at du linker til en kundeklub, der samler gode tilbud til medlemmerne og sender det helt rigtige tilbud ud, som giver ekstra omsætning.

Eksempel på skabelon – Klik på billedet for at se stort format.Eksempel på email skabelon for ordrebekræftelse

Har du andre områder, du kan forbedre?

Ovenstående er blot et er mange eksempler på områder, hvor folk overser potentialer i deres markedsføring.

Hvis du er interesseret i en generel snak om netop din markedsførings potentiale, er du velkommen til at kontakte VSI Group.

Kontakt os i dag – vi glæder os til at høre fra dig.

Digitale løsninger
skræddersyet til dine behov

Webshop og E-handel

Få en webshop bygget til dine ambitioner. Nå ud til dine kunder med en løsning gearet til at skabe gode købsoplevelser. Vi udvikler webshops i de mest anerkendte systemer som PrestaShop og WooCommerce.

Hjemmeside

Fremstå professionel og kompetent, når potentielle kunder besøger dig digitalt. Få en moderne hjemmeside, der slår en streg under din troværdighed. Naturligvis i en brugervenlig og SEO-parat løsning.

SEO

Kom til tops på Google og oplev hvordan veludført SEO kan vækste din virksomhed. Vi arbejder ud fra princippet om kvalificeret trafik, der fører købsklare kunder til DIT webunivers. Bliv synlig nu.

Google Ads

Få hurtig kontakt til potentielle kunder. Mærk effekten fra Google Ads enorme rækkevidde på Google, YouTube, i apps eller ved re-marketing reklame hos Googles mange samarbejdspartnere.

Facebook Ads

Søger du en omkostningseffektiv annonceringsmetode med smæk for reklameskillingerne? Facebook er stadig en billigere annonceplatform, hvor du rammer højrelevante målgrupper med flotte annoncer.

SoMe

Udnyt det kæmpe potentiale, der gemmer sig på sociale medier. Med Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest etc. kan du blive set, delt, hørt og få solgt dit brand. Mærk effekten fra de populære netværk.